Executive CAS

Strategies & Innovations for outstanding performance

Führende Innovationen sowie ressourcenbasierte Strategien sind kompetitive Vorteile in einem technologiegetriebenen Umfeld. Das Executive CAS Strategies & Innovations stellt Ihnen alle notwendigen Instrumente zur Verfügung um nachhaltige, innovative und erfolgreiche Geschäftsmodelle und Strategien für eine aussergewöhnliche Performance zu implementieren.

  • iimt_b.jpg
  • iimt_c.jpg
  • iimt_d.jpg
  • iimt_e.jpg

Ihr Executive CAS Programm

In Zusammenarbeit mit der Industrie und Experten wurden diese Fachgebiete sorgfältig ausgewählt um die Teilnehmenden auf komplexe Managementaufgaben vorzubereiten.

Strategic Management

Through the composition of theoretical knowledge, industrial and consulting applications, as well as topical case studies, a real-world experience is provided in this 4 days course.

Course Content

Strategic Management 1 (09.01.2018 - 10.01.2018)

Introduction to the concept of strategy

The tools of strategic analysis, market and resource based

The nature and sources of competitive advantages

 

 

Strategic Management 2 (11.01.2018 - 12.01.2018)

Achieving a competitive advantage in different industry contexts

Core capabilities and sustainability in technology based industries

Corporate strategy aspects

 

Subject Area Coordinator

SAC

Prof. Dr. Stephanie Teufel

Managing Innovation

Through the composition of theoretical knowledge, industrial and consulting applications, as well as topical case studies, a real-world experience is provided in this 2 days course.

Course Content

Managing Innovation (16.01.2018 - 17.01.2018)

Industry dynamics of technological innovations

Formulating a technological innovation strategy

Implementing business model innovation strategy

Subject Area Coordinator

SAC

Prof. Dr. Stephanie Teufel

Marketing Essentials

Through the composition of theoretical knowledge, industrial and consulting applications, as well as topical case studies, a real-world experience is provided in this 2 days course.

Course Content

Marketing Essentials (18.01.2018 - 19.01.2018)

Introduction to marketing and markets

Marketing research

Marketing objectives

Marketing Strategies

Subject Area Coordinator

SAC

Prof. Dr. Sascha Götte

 

Product Management

Through the composition of theoretical knowledge, industrial and consulting applications, as well as topical case studies, a real-world experience is provided in this 2 days course.

Course Content

Product Management (23.01.2018 - 24.01.2018)
Finding and developing new product and service ideas
Defining customer profile and value proposition
User-Led-Innovation, integration of user and co-creation
Iterative process to get a valid concept including prototyping
Smart-up Lean Canvas

Subject Area Coordinator

SAC

Prof. Dr. Sascha Götte

Pricing & Services

Through the composition of theoretical knowledge, industrial and consulting applications, as well as topical case studies, a real-world experience is provided in this 2 days course.

Course Content

Pricing & Services (25.01.2018 - 26.01.2018)
Service dominant logic of marketing and service design
Service blueprint and service ecosystems
Service processes and service operations management
Rapid prototyping of digital services
Product-service transformation in industry
Smart services and service business models in Industry 4.0

Subject Area Coordinator

SAC

Prof. Dr. Sascha Götte

 

Business Ethics

Through the composition of theoretical knowledge, industrial and consulting applications, as well as topical case studies, a real-world experience is provided in this 2 days course.

 

Course Content

Business Ethics (22.03.2018 - 23.03.2018)

The role of business in society

Ethical and unethical decision making

Managing organisational integrity

Managing organisational ethics

Subject Area Coordinator

SAC

Prof. Dr. Guido Palazzo

Communication

Through the composition of theoretical knowledge, industrial and consulting applications, as well as topical case studies, a real-world experience is provided in this 2 days course.

Course Content

Communication (20.09.2018 - 21.09.2018)

Reputation management

Crisis management: role play with media interaction

Corporate identity, image and reputational management

Creating and managing the reputational platform

Subject Area Coordinator

Dr. Graeme Lindsay

Das Executive CAS besteht aus 7 Modulen.
*Diese Module sind jeweils Wahlmodule. Sie können wählen, welches dieser Module Sie absolvieren.

Gestalten Sie Ihr Executive CAS Programm nach Ihren persönlichen Wünschen und Bedürfnissen. Sollten Sie Module austauschen wollen, oder Sie andere Fragen haben, zögern Sie nicht uns zu kontaktieren.

  • Flexibilität & Vorteile

    Flexibilität
    Teilnehmende bestimmen selbst welches Programm sie wählen, wann sie mit dem Studium beginnen und wie lange sie studieren möchten. Die flexible Kursstruktur ermöglicht ein Vollzeitstudium (7 Module in 1 Jahr) oder ein Teilzeitstudium (7 Module in 1-3 Jahren).

    Universitätsabschluss
    Das iimt Executive CAS Programm der Universität Fribourg ist weltweit anerkannt.

    Internationalität & Networking
    Führende Experten, bietet den Teilnehmenden Networking auf 3 Stufen: Studierende, Dozierende und das Institut mit seinem Alumni Netzwerk.

    Eine einzigartige Lern-Erfahrung
    Interaktive Lernmethoden werden kombiniert mit theoretischem Wissen sowie aktuellen Einblicken und Praxisbeispielen.

  • Praktische Informationen & Zulassung

    Kursort
    iimt Universität Fribourg

    Kurssprache
    Englisch

    Examen
    7 schriftliche/mündliche Examen sowie 1 Abschlussarbeit

    Zulassungsbedingungen
    2 Jahre Berufserfahrung, eine Führungsfunktion sowie einen Bachelor/Master Abschluss einer Universität, Fachhochschule oder ein äquivalentes Diplom. Kandidaten können “sur dossier” zugelassen werden.

  • Dozierende

    Führende akademische Lehrkräfte und Experten aus der Industrie wurden sorgfältig ausgewählt um den Teilnehmenden die bestmögliche Weiterbildung zu bieten.